wallpaper

20131031

Bila Gula Naik, Cik Ram frust Menonggeng

................................Cik Ram menghempaskan badannya ke atas sofa. Dia bangun semula lantas mencapai cawan diatas meja lalu dibalingnya ke dinding.

Cik Ram   :  Tak adil,tak adil, tak adil. Ini semua poyo.....

Cik Nyak  :  Kau kenapa ni Ram?  tak pasal-pasal baling barang, Meroyan?

Cik Ram   :  Tak adil, tak adil. Ini semua tak adil.......

Cik Nyak  :  Apanye yang tak adilnye.....meh sini cakap dengan aku.......

Cik Ram   :  Aku tak puas hati betullah, asyik,asyik gula naik, asyik,asyik gula naik. Tiap tahun gula naik, minyak naik. Tiap kali pilihan raya pun, kau orang aje yang naik. Aku ni  aje yang tak pernah naik.

Cik Nyak  :  Laaa.....aku ingat apalah tadi. Kau ni buat aku suspen aje lah......

Cik Ram   :  Iyelah, maunya aku tak marah. Mentang-mentanglah gula dah naik, dia dah banyak duit, batang hidung si La  pun aku tak nampak lagi. Mana dia pergi ne?.

Cik Nyak  :  Mana dia ada kat sini. Dia pergi holiday kat Hong Kong. Kan saudara mara dia banyak kat sana......

Cik Ram   :  Ha...kau tengok tu......Ini yang buat aku lagi berasap ni.

Cik Nyak :  Sabarlah Ram, sekejap lagi  kau pun boleh naik.

Cik Ram   :  Naik apanye?????

Cik Nyak :  Naik HANTU.........

Cik Ram   :  Ah...aku tak kira......INI KALILAH aku nak mogok. Biar kau orang rasa bagaimana makan tanpa garam.

Cik Nyak :  Alamak!!!  Biar betul kau Ram????  Macamana ek kalau makan nasi dengan kuah 'asam pedas' tanpa garam???????

*** Perbualan diatas adalah antara minyak dan garam tentang kenaikan harga gula baru-baru ini.

Awak! Ada apa-apa nak tambah? 

2 comments:

  1. Betul.. biar makan yang boleh menyebabkan penyakit dinaikan harga..Tapi naik pi lah harga macam mana pun..orang tetap nak makan dan minum mnis juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu puteri airyn, lebihkan manisan dalam senyumankan lebih bagus?

      Delete